Eerste 2 weken - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Micki Veer - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Micki Veer - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Micki

18 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hee iedereen,

Op een beetje aandringen van moeders afgelopen week, ga ook ik maar is beginnen aan het bijhouden van een reisverslag. Ik zit nu heerlijk op mijn balkon te bedenken hoe ik alles kort samengevat maar is kan gaan vertellen. Je maakt hier zoveel mee, dat het zo’n lang en onlogisch verhaal kan gaan worden, maar ik zal mijn best doen om het zo logisch mogelijk te gaan maken.

Iets meer dan 2 weken geleden ben ik samen met een klasgenoot vertrokken naar Dubai. Jammer genoeg is hij vorige week terug gekeerd naar Nederland. Wel hebben we de eerste week samen een poging gedaan tot het vinden van een geschikte woonruimte. De huur voor een 2-kamer appartement in een ‘goede’ wijk ligt hier namelijk gemiddeld op 12.000 dirham, wat zo’n €2.400 is…
Het eerste hotel moesten we na 3 dagen weer verlaten, dus nadat we onze koffers hadden ingepakt zijn we vertrokken naar het volgende hotel waar we nogmaals 3 dagen zouden verblijven. Wonder boven wonder kregen we op onze laatste vrije dag de tip om te kijken naar de Horizon Tower om een kamer te huren in een appartement. Diezelfde dag nog een bezichtiging geregeld voor 2 kamers en de andere dag na onze eerste werkdag zijn we ’s nachts nog ingetrokken. Sam kwam op de 12e verdieping terecht in een men only appartement en ik op de 16e verdieping in een ladies only. Ik deel mijn appartement met 4 andere meiden uit allerlei verschillende landen, zoals Ierland, Frankrijk, Brazilië en Canada. Gelukkig heb ik wel de master bedroom hier met mijn eigen badkamer. Het gebouw zelf ligt ook op een top locatie. De metro is recht voor de deur en de rest is op loopafstand te bereiken. Nou ja, alleen ’s avonds dan. Overdag pak ik toch maar liever de taxi of de metro, het is nogal bloedje heet hier overdag. Je knieën en schouders moeten bedekt zijn hier, maar het liefst loop je nog in je bikini rond over straat!

De stad zelf is erg groot en het is een nog ergere bouwput dan Tilburg af en toe kan zijn. Ze zijn hier continue met wegen bezig en ze zijn zelfs een tram aan het bouwen. Van horen zeggen gaat waarschijnlijk niemand die eens gebruiken. Maar goed, ik zit hier dus lekker op één van mijn eerste rustige avonden. Je leert hier zo veel mensen kennen, die van alles met je willen doen dat het nogal zorgt voor een drukke planning. Ik maak zelfs gebruikt van een agenda momenteel, iets wat ik eigenlijk nooit gebruik. Bijna elke avond ga je weer is uiteten of desnoods naar een food court in één van de duizenden malls in Dubai. Dit is meer een afdeling waar verschillende tentjes zitten en je eten kan bestellen. Ga ik niet uiteten dan is er meestal wel iemand die richting een sisha tent wilt gaan. Op één of andere manier deed ik dat nooit in Nederland, maar sinds de vakantie naar Spanje met Bjorn, steeds vaker.
Gelukkig wordt het weer steeds beter hier (lees: het wordt een normalere temperatuur) dus er staat weer veel op de planning. Zo ga ik volgende week voor een dagje naar Oman met iemand van school die hier ook stage loopt. Vanuit haar stage bedrijf heeft zij een chauffeur, dus die gaat ons lekker brengen om een nieuwe visa te halen. Elke 30 dagen moet ik even het land uit om een nieuwe te krijgen. De volgende keer ga ik misschien zelfs een dagje richting Qatar om Tom, een andere klasgenoot, op te zoeken. Hij was vandaag voor een dagje richting Dubai gekomen, net zo leuk om dan ook richting hem te gaan. Het is ook maar net een uurtje vliegen en we hebben meteen weer een ander land gezien. Kan het weer van mijn lijstje worden afgevinkt.

Het werk bij Desert River is trouwens leerzaam, maar vooral heel gezellig! Ik loop stage op de verhuur afdeling van het bedrijf, wat inhoud dat wij dagelijks invoices maken en bellen en mailen met klanten. Gelukkig voor mij, worden er regelmatig evenementen gegeven in mooie gebouwen en op mooie plekken, waar ik soms een kijkje mag nemen. Zo ben ik eergisteren met mijn rental manager naar het Armani Hotel geweest om te zien hoe de jongens van het operation team alle meubels, decors, etc. klaar zetten. En gisteren ben ik met haar en een collega naar een opening van een restaurant geweest in de Marina. Allerlei overheerlijke hapjes kwamen voorbij en de champagne bleef maar komen, jammieeee!
Mijn collega’s op het werk zijn gelukkig erg aardig en 3 zorgen er zelfs voor dat ik elke ochtend en avond een rit heb naar stage en huis. Hoe handig! Anders zou ik met de metro naar het werk moeten gaan, wat ook niet zo erge ramp is, aangezien het allemaal erg goedkoop is. Elke ochtend kan ik daar lekker mijn kopje koffie halen voor maar €0,40 om de dag lekker mee te beginnen. Dan neem je natuurlijk niet de moeite om ’s ochtends zelf je koffie klaar te zetten.

Ik mis jullie wel allemaal hoor en ook de kleine dingetjes die normaal worden gedaan door paps en mams. Thanks daar voor! Nu moet ik morgen zelf maar is mijn kamer grondig gaan boenen en mijn was gaan doen. Ben blij als jullie hier over 1,5 maand voor een weekje met mij komen genieten. Bjorn komt gelukkig ook nog een keertje langs en andere geïnteresseerde zijn natuurlijk ook van harte welkom! Anders bestaat er gelukkig ook nog Skype, waar ik zeker vaak gebruik van maak.

Nou vanaf mijn balkonnetje met mijn mooie uitzicht en het goede weer wens ik iedereen een fijne avond! Ik zal proberen eens in de zoveel tijd weer een verhaaltje te bedenken. Dat moet vast goedkomen, mijn planning staat voor de komende week weer goed vol met allerlei leuke dingen.

Dikke kus en groetjes aan iedereen vanuit Dubai!

  • 18 September 2014 - 22:46

    Sophia Remeeus:

    Meissie, wat goed van jou en wat n leuk verslag. Kan niet wachten tot het 5 nov is. Xxx

  • 19 September 2014 - 08:46

    Richard:

    Trots op mijn "kleine" meid. Wat een fantastische ervaring Mick en wat doe je het goed daar. Er valt genoeg om over te schrijven denk ik zo. Geniet er van en keep up the good work. X

  • 19 September 2014 - 10:02

    Alexander:

    Leuk verslag! Je "klinkt" lekker zelfstandig. je gaat het wel redden daar! Leuk om al die ervaringen van je te lezen en fijn dat het wat koeler wordt daar :D

    Dikke zoen van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Internship Dubai

Stage in Dubai

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

Aftellen

14 November 2014

Op de helft

02 Oktober 2014

1 maand Dubai

18 September 2014

Eerste 2 weken
Micki

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3406

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 17 Januari 2015

Internship Dubai

Landen bezocht: