1 maand Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Micki Veer - WaarBenJij.nu 1 maand Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Micki Veer - WaarBenJij.nu

1 maand Dubai

Blijf op de hoogte en volg Micki

02 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hee iedereen,

Wat gaat de tijd toch snel hier, realiseer me dat ik vandaag precies een maand in Dubai zit. Nog maar 3,5 maand te gaan en dan ben ik alweer terug in het koude Nederland..

Begin hier nu steeds meer nieuwe leuke mensen te ontmoeten door mijn huisgenoten en door de website meetup. Hier meld je jezelf aan, maak je een profiel en geef je voorkeuren aan. Daarna worden er enkele groepen aan je voorgesteld waar je lid van kan worden. Deze groepen organiseren dan allerlei meetups, zoals diners, ergens wat drinken of een activiteit. Ik zit nu zelf bij een paar groepen, alleen er zijn er veel doordeweeks die om 7uur beginnen en aangezien ik rond half8 meestal pas vertrek van het werk kan ik niet naar veel van deze groepen. We zullen maar is opzoek moeten gaan naar groepen die rond 8 uur pas iets plannen zodat ik niet erg laat aankom.

Nou het weekend na mijn vorige reisverslag heb ik heel mijn kamer maar is gepoetst. Met volle moed naar de supermarkt gegaan om van die handschoenen te halen en verschillende soorten schoonmaak middel. Toen kon de klus beginnen! Het eerste project was mijn badkamer, pff na 4 uur aan één stuk door poetsen was die eindelijk helemaal schoon. Nu kan ik tenminste fatsoenlijk de douche in stappen zonder naar een ranzig plafond te moeten kijken. Mijn slaapkamer zelf was gelukkig niet heel erg vies en had ik ook niet heel erg veel kracht meer voor om die nog helemaal grondig te gaan poetsen. Na het poetsen ben ik naar één van die meetups geweest die hier aan de andere kant van de straat een etentje hadden geregeld. Dan kom je daar dus aan zonder iemand te kennen, maar je hoopt natuurlijk wel een beetje mensen van je eigen leeftijd te leren kennen. Dat geluk had ik dus niet. Iedereen daar was rond de 35/40 jaar oud, dus voelde me nog jonger dan dat ik soms al doe. Denk dat de jongste die ik hier ken 24 jaar is. Dat valt gelukkig nog wel mee. Heb wel lekker een pizza gegeten en later kwam er nog een jazz band voor wat muziek. Al met al, kan nu wel zeggen dat ik dit ook weer een keertje heb meegemaakt.

Vorige week heb ik mijn allereerste brunch ook meegemaakt hier. Zou dit het liefst elk weekend wel willen doen, heb daar alleen jammer genoeg niet het geld voor. Eén van me huisgenoten was jarig en had besloten om met ze allen te gaan brunchen in het Westin Hotel hier in de Marina. In Dubai is het heel normaal om op vrijdagmiddag te gaan brunchen. Deze beginnen tussen 12 en 1 uur ’s middags en duren dan 3 of 4 uur. Hierbij krijg je bij binnenkomst de keuze tussen non-alcoholisch en alcoholisch. Wij kregen ook nog de keuze tussen bubbels of champagne. Natuurlijk hebben we lekker gebruncht met bubbels. Echt een aanrader om in het Westin een keer te brunchen. Wij waren met 25-27 man en hadden 4 obers die je drinken bleven bijschenken. Ook waren er 4 restaurants waar je onbeperkt eten kan halen. Hmmm, het zag er allemaal zo lekker uit je zou alles wel willen proberen daar. Wilde bijna de mosselen proberen daar ook al word ik daar hartstikke ziek van, maar het zag er zo overheerlijk uit! Nou naar 3 uur veel gegeten en voornamelijk veel gedronken te hebben zijn we naar boven gegaan, waar ze een club hebben. Hier zijn we vervolgens door gaan feesten tot 9 uur ongeveer. Het voelde net als de vrijdagmiddag in de Clochard aan met de meiden, dat je op een gegeven moment naar buiten gaat en erachter komt dat het nog licht is buiten maar dat je wel al een paar uur aan het drinken bent! Ook hier zijn we weer bijna tot het einde gebleven, waarna we geëindigd zijn bij een Ierse pub. De birthday girl komt immers uit Ierland, dus dat was een passend einde.

De andere dag ben ik ’s ochtends vroeg voor mijn allereerste visa run naar Oman gegaan met een meisje van school die hier ook stage aan het lopen is. Geluk bij geluk heeft zijn een chauffeur vanuit het werk, die ons heeft gebracht. Het is ongeveer 1,5 uur rijden naar de border van Oman en daarna moet je nog langs een stuk of 10 checkpoints waar je elke keer weer je raam moet openen om te laten zien wie er in de auto zitten. Ik had de pech dat ik aan de kant zat waar het raam open moest en dat de auto achter geen automatische raamopener had. Had mijn workout van mijn arm ook weer achter de rug na die dag. Helemaal aan het einde van de rit, dan zit je al ongeveer 3 kwartier in niemandsland, kom je aan bij een gebouw waar je visum verlengd wordt. Je moet dan een heel formulier invullen en daarna 50 dirham betalen, ongeveer €10, en dan de hele rit weer terug. Ondertussen moet je nog ergens stoppen waar ze je nieuwe visum nummer controleren en dan begin je weer met alle checkpoints.. In de auto hadden we besloten dat we zin hadden om ons maar is een dagje te laten verwennen in één van de salons hier in Dubai. Onderweg terug naar huis al maar een afspraak gemaakt om meteen door te kunnen gaan daarna toe. €50 om 5 verschillende behandelingen te laten doen. Heb heerlijk een olie kuur gehad voor mijn haar, manicure, pedicure en heerlijke gezichtsbehandeling. 4 uur later waren we eindelijk klaar en helemaal tot rust gekomen. Heerlijk zulke dagen dat je helemaal niks doet en alleen maar hoeft te zitten.

Nu is het hier eid, een beetje zoals het offerfeest heb ik me laten vertalen. Heb nu wel een extra dag vrij gekregen, heb nu tot zondag vrij. Net met Hatice een auto gehuurd voor morgenochtend, zodat we een beetje rond Dubai kunnen rijden en wat andere plaatsen kunnen zien. Morgen waarschijnlijk naar Ras al Khaimah, waar naar horen zeggen hele mooie stranden zijn. Gaat de eerste keer worden dat ik op het strand lig hier! Trouwens ook de eerste keer rijden hier in Dubai, dat gaat ook wat worden. Er loopt hier één grote weg door Dubai die bestaat uit 6 rijbanen aan één kant en aan de andere kant hetzelfde. Iedereen haalt hier ook van links en rechts in en het is ook niet normaal om als langzaamste op de meest rechtse baan te rijden. We zullen zien hoe dat gaat worden, zijn gelukkig verzekerd en de auto ook.

Eergisteren zijn eindelijk na een week lang wachten mijn spitzen aangekomen op het werk. Zo blij dat ik nu hier ook verder kan met dansen en niet moet wachten totdat ik weer terug ben. Moet ook zeggen dat ik te lui ben om hier op de 1ste verdieping te gaan sporten haha.

Heb ook een bucketlist gemaakt met dingen die ik nog wil doen, voordat ik weer terug naar Nederland kom. Zal nog veel moeten doen wil ik de lijst helemaal af kunnen vinken, het zijn 55 dingen en dan zijn er nog een paar dingen die er niet op stonden maar ik wel wil doen. We gaan ons best doen. Kan er nu in ieder geval al eentje afvinken, de brunch! Dit weekend en volgend weekend zullen we maar is kijken wat we nog meer kunnen afvinken van de list.

Dit was het weer voor deze keer. Fijne avond iedereen en spreek jullie allemaal gauw weer via whatsapp, facebook of Skype.

Dikke kus!!

  • 02 Oktober 2014 - 22:41

    Mama Sophia:

    NICE♥♥♥♥♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Internship Dubai

Stage in Dubai

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

Aftellen

14 November 2014

Op de helft

02 Oktober 2014

1 maand Dubai

18 September 2014

Eerste 2 weken
Micki

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 3411

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 17 Januari 2015

Internship Dubai

Landen bezocht: